Skip to content

انواع رست قهوه

فهرست مطالب

موکاپات چیست؟

انواع رست قهوه

قهوه هایی که به طور روزانه در فنجان‌تان می ریزید، در پشت صحنه فرآیندهای حساسی را می‌گذراند. یکی از این فرآیندهای خیلی حساس، رست می‌باشد. رست Roast را می توان برشته کردن دان قهوه معنی کرد.

انواع رست قهوه را می توان به light سپس  medium بعد از آن medium dark و در نهایت dark تقسیم بندی کرد. این چهار درجه رست در بازه زمانی سیزده دقیقه و بازه دمایی ۱۳۰ تا ۲۶۰ درجه (البته بسته به نوع دان) متفاوت است. رست یا بو دادن قهوه، ویژگی های فیزیکی و شیمیایی قهوه را به تغییراتی منجر می‌کند.

برشته کردن روشن یا Light Roast

برشت روشن رنگی قهوه‌ای روشن دارد و خبری از روغن قهوه روی دانه ها وجود ندارد. در برشتگی روشن میزان کافئین بیشتر از سایر درجات برشتگی است و همچنین اسیدیته بیشتر در این درجه رست وجود دارد که خصوصیات عطری طعمی نوع دانه کشت شده در این رست بیشتر حفظ می شود. دمای درجه رست قهوه لایت بین ۱۹۶ تا ۲۰۵ درجه سانتیگراد است.

برشتگی متوسط قهوه یا Medium roast

در برشتگی متوسط نیز هنوز روغن قهوه روی آن به چشم نمی‌خورد، همچنین میزان کافئین نسبت به قهوه های تیره تر بیشتر است. دمای مناسب این درجه رست ۲۱۰ تا ۲۱۹ درجه سانتیگراد است.

برشتگی متوسط-تیره یا Medium-dark roast

در این درجه رست کم کم نشانه هایی از روغن قهوه پدیدار می شود، بادی قهوه سنگین تر و طعم آن به سمت تلخی بیشتر می رود. ۲۲۵ تا ۲۳۰ درجه دمای مناسب این نوع برشتگی است.

برشتگی تیره یا Dark Roast

قهوه دارک رست رنگ تیره شکلات مانند و حتی سیاه دارد، سطح آن آغشته به کمی روغن است، کافئین آن به کمترین مقدار و تلخی به بیشترین مقدار خودش رسیده است. وقتی دما بیشتر می شود کار حساس تر و سخت تر پیش می رود، دمای بین ۲۴۰ تا ۲۴۵ درجه سانتیگراد.

نکات برشتگی قهوه

وقتی قهوه را برشته می کنید تغیرات ظاهری و فیزیکی شیمیایی در آن ایجاد می کنید. از مهمترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد

  • در رست اول و دوم بادی سنگین تر می شود و در رست های بعدی دوباره از شدت بادی کاسته می شود.
  • رست روشن تر اسیدیته بیشتری نسبت به رست تیره تر دارد
  • رست روشن تر خشک تر و رست تیره تر روغن بیشتری دارد.
  • با افزایش درجه رست کافئین قهوه کاهش می یابد.
  • با افزایش درجه رست طعم اصلی دانه قهوه کمتر شده و طعم و عطر آن به سمت خصوصیات درجه رست می رود.
  • هر چه درجه رست بیشتر می شود دانه قهوه سبک تر و درشت تر می شود و  قهوه چیزهای بیشتری را از دست می دهد.

 

از کجا می‌توان بهترین قهوه را سفارش داد؟

شرکت دریم لند گیفت، با ارائه انواع قهوه و ملزومات چای و قهوه در حال فعالیت است. اشخاص می‌توانند برای مناسبت‌های مختلفی مانند: تولد­ها، ولنتاین، روز مادر و پدر، همایش‌ها، نمایشگاه‌ها، سالگردها، رویدادهای کاری و مناسبت‌های متعدد سفارش خود را ثبت نمایند.با ما بهترین­‌ها را با خیالی آسوده و با قیمتی مقرون به صرفه انجام دهید. شما عزیزان برای دیدن ایده‌های بیشتر برای خرید کادو تولد،کادو مردانه،هدیه شخصی سازی شده،کادو خاص و …به فروشگاه ما و یا به پیج اینستاگرام دریم لند گیفت سر بزنید،مطمئنا کادو خاص خود را به راحتی خواهید یافت.ما منتظر شما هستیم.

 

 

 

 

 

کادو برای آقایان

کادو برای آقایان و خانم ها یکی از لذت‌بخش‌ترین و به یادمان‌ماندنی‌ترین فعالیت‌ها در زندگی است. هدایا نشان دهنده علاقه،...

مطالعه مقاله