Skip to content

بودجه هدایای تبلیغاتی

فهرست مطالب

بودجه هدایای تبلیغاتی

میزان بودجه هدایای تبلیغاتی

هر شرکت یا سازمانی که به فکر اهدا هدایای سازمانی می‌افتد،قبل از آن حتما به بودجه‌ای که قرار است برای هدایای تبلیغاتی در نظر بگیرد با خبر است،حال شما به عنوان مدیر تبلیغات و بازاریابی،میزان بودجه‌ هدایای تبلیغاتی‌تان را می‌دانید؟آیا این بودجه بخش بندی شده است؟

ممکن است پاسخ شما خیر باشد!اما اشکالی ندارید با ما همگام باشید تا با هم قدم به قدم این مراحل را به شما بازگو نماییم،هماهنگ کردن نیروها، آماده‌کردن کاتالوگ و سفارش هدایای سازمانی‌ رایگانی که شما باید به بازدیدکنندگان هدیه دهید، از مهم‌ترین وظیفه‌های شما در هر رویدادی است. ایده‌های فوق‌العاده‌تان برای رویداد جای خود را به هزاران فکر ریز و درشت درباره بدیهیات داده‌اند.

بودجه چیست؟

استراتژی‌های هر شرکت و سازمانی برای تبلیغ و ترویج محصولات‌ به بودجه که یک فاکتور بسیار مهم است،بستگی دارد.

هزینه‌های تخمینی شما برای پوشش تمام فعالیت‌های جذب و حفظ مشتری، بودجه بازاریابی نام دارد. هنگامی که بخواهید در نمایشگاه‌های تجاری شرکت کنید یا محصولات تبلیغاتی موردنظر خود را سفارش دهید، بودجه بازاریابی تمام فکر و ذکر شما را در بر می‌گیرد.

اغلب راه‌حل‌های تبلیغاتی کسب و کار، درصد مشخصی از درآمد مجموعه را به خود اختصاص می‌دهند.که این درصد برای هر سازمانی متفاوت است، اما با میانگین کلی : شرکت‌هایی که کمتر از ۵ سال سابقه فعالیت دارند، بین۱۲٪ تا ۲۰٪  از درآمد و شرکت‌های قدیمی‌تر، بین ۶٪ تا ۱۲٪ از درآمد خود را صرف تبلیغات و بازاریابی می‌کنند.

همچنین بخوانید:تاثیرگذاری هدایای تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی یکی از راه‌حل‌های مدرن و خاص در دنیای بازاریابی است. در بیشتر شرکت‌ها، بودجه هدایای تبلیغاتی به رویدادها، نمایشگاه‌ها و برندینگ اختصاص می‌یابد.

بطور میانگین، تنها یک پنجم از بودجه بازاریابی به ارایه محصولات تبلیغاتی در نمایشگاه‌های تجاری اختصاص داده می‌شود. در نتیجه، بیشتر مدیران بازاریابی هنگام مدیریت هزینه‌ها در نمایشگاه‌های تجاری، احساس محدودیت می‌کنند.

براساس تحقیقات انجمن بین‌المللی هدایای تبلیغاتی تقریبا ۳۴% از بازاریاب‌ها از بودجه بازاریابی به عنوان مهم‌ترین فاکتور در برنامه خود یاد کرده‌اند.

بودجه هدایای تبلیغاتی را چگونه تعیین نماییم؟

به نظر شما سهم محصولات تبلیغاتی از بودجه بازاریابی شرکت چقدر است؟ پیشنهاد ما به شما این است ،یک روز کاری وقت بگذارید و به همراه مدیر عامل و مدیر مالی هزینه‌های مختلف رویکرد هدایای تبلیغاتی را محاسبه و از بودجه کلی بازاریابی کم کنید. محاسبه بودجه از اهمیت بسیاری برخوردار است و همه افراد می‌دانند که نباید در صرف‌کردن بودجه، افراط یا تفریط کرد.

ساده‌ترین روش برای محاسبه قسمت‌های مختلف بودجه هدایای تبلیغاتی، استفاده از تجربیات قبلی است. بیش از ۶۳% بازاریاب‌هایی که برای شرکت خود رویداد برگزار می‌کنند، تصمیم‌های خود را براساس رویدادهای قبلی می‌گیرند. اینجا است که گزارش‌های رویداد قبلی به شما کمک می‌کند. با نگاهی مختصر می‌توان دریافت که بودجه باید کاهش یابد یا افزایش.

در هر نمایشگاهی که برگزار می شود،هدف نهایی ان شرکت دریافت اطلاعات تماس بازدیدکنندگان و جلب توجه آن‌هاست. اهداف شرکت از حضور در نمایشگاه را یک طرف ذهن و محصولات شرکت را در طرف دیگر ذهن خود قرار دهید؛ حال می‌توانید به راحتی بودجه پایه‌ای را برای هدایای تبلیغاتی خود در نمایشگاه تعیین کنید.

همچنین بخوانید:هدیه سازمانی،تبلیغ یا هزینه؟

بودجه شامل چه چیزی می‌شود؟

اگر بودجه خود را اوایل سال، برای ۱۲ ماه بعدی برنامه‌ریزی کنید، بعدا متوجه می‌شوید که چقدر کار درستی انجام داده‌اید. شاید برای رویدادهای ملی و مذهبی کوچک مانند عید قربان یا سپندار مذگان به بودجه عظیمی نیاز نداشته باشید، اما زمانی که عید نوروز یا ماه رمضان برسد، از بودجه‌بندی‌های خود خوشحال می‌شوید.

حالا، چه نوع محصولاتی را برای قرارگیری در بودجه در نظر گرفته‌اید؟ قبول داریم که بسته به کسب و کار، ترتیب هدایای تبلیغاتی شما تغییر می‌کند، اما ۴ پیشنهاد ویژه برای تسهیل در تصمیم‌گیری‌های شما آماده کرده‌ایم تا خیالتان کمی آسوده باشد.

هدایای سازمانی دریم لند گیفت

هدایای تبلیغاتی در نمایشگاه‌های تجاری

مردم در نمایشگاه‌های تجاری، اغلب از غرفه‌هایی بازدید می‌کنند که چیزی برای ارایه داشته باشند. بهتر از یک هدیه تبلیغاتی جذاب، پیشنهادی دارید؟ ماگ تبلیغاتی،خودکار تبلیغاتی، پاور بانک که لوگو شرکت بر روی این محصولات حک شده باشد، از جمله هدایای سازمانی است که می‌تواند تصویر و تجربه برند شما را نزد مشتری بهبود ببخشد. اگر توانایی مالی دارید، حتی می‌توانید از محصولات ارزشمندتری استفاده کنید.

تحقیقات PPAI می‌گوید: ۸۸% از مردم، تبلیغ‌کننده‌ای را که در دو سال گذشته به آن‌ها هدیه تبلیغاتی داده است، به یاد می‌آورند. احتمالا مردم شرکت شما با محصولاتی که دریافت کرده‌اند به یاد می‌آورند، پس برای یافتن محصولات خوب و باکیفیت جستجو کنید.

هدایای ارزان قیمت،بی کیفیت را فراموش کنید!

ارزان‌بودن یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب محصولات تبلیغاتی است. حتما می‌دانید هدیه ارزان‌ قیمت به همان نسبت، تاثیر کمتری هم روی مخاطب شما می‌گذارد.

هدایای قدردانی از کارمندان

هیچ شرکتی بدون کارمندان راضی و خشنود، هیچوقت پیشرفت نخواهد کرد. هدایایی که برای قدردانی از زحمات کارمندان خود تهیه می‌کنید تا انگیزه آنان را افزایش دهید، یکی از مهم‌ترین بخش‌های برندینگ شما خواهد بود. وقتی کارمندان چنین هدایایی را دریافت می‌کنند، احساس ویژه‌ بودن دارند.

۶۹% کارمندانی که در جواب تلاش‌هایشان، هدیه دریافت می‌کنند، بهره‌وری بیشتری در کارشان ایجاد می‌شود. به هیچ عنوان اجازه ندهید کار‌های طاقت‌فرسای کارمندانتان که برای موفقیت حرفه‌ای شما انجام می‌شود، بدون پاداش بماند. باید بخش بزرگی از بودجه هدایای تبلیغاتی شرکت شما به هدایایی که موجب افزایش انگیزه کارکنان می‌شود، اختصاص یابد.

همچنین بخوانید:هدایای سازمانی مناسب مدیران

برنامه ریزی برای بودجه هدایای تبلیغاتی

اگر می‌خواهید هنگام به نتیجه رسیدن چنین پروژه‌ای، اطمینان و اعتمادتان را از دست ندهید، باید بودجه موردنظر را تقسیم‌بندی کنید. چهار دسته مهم وجود دارد که می‌توان تمام بودجه را برای آن‌ها برنامه‌ریزی کرد و نتیجه دلخواه را گرفت. برنامه‌ریزی به شما اجازه می‌دهد تا در هر نقطه از سال، بدانید باید چه محصولی را در چه جایی و چطوری استفاده کنید.

در اینجا ما چند نکته مهم راجع به بودجه هدایای تبلیغاتی را برای شما آماده کردیم که با رعایت این نکات می‌توانید هدیه‌ای خاص از طرف شما برای مدیر،کارمند و … تهیه نمایید.همچنین می‌توانید برای دیدن ایده‌هایي برای خرید هدیه سازمانی خاص،هدیه شخصی سازی شده،کادو خاص و …به فروشگاه ما و یا به پیج اینستاگرام دریم لند گیفت سر بزنید،مطمعنا کادو مد نظرتان را به راحتی خواهید یافت.ما منتظر شما هستیم.

کادو برای آقایان

کادو برای آقایان و خانم ها یکی از لذت‌بخش‌ترین و به یادمان‌ماندنی‌ترین فعالیت‌ها در زندگی است. هدایا نشان دهنده علاقه،...

مطالعه مقاله