Skip to content

روش‌های دم آوری قهوه

فهرست مطالب

تفاوت قهوه ترک ،فرانسه و اسپرسو در چیست؟

روش‌های دم آوری قهوه

روش‌های دم آوری قهوه:دم آوری قهوه روش های متفاوت و گوناگونی دارد که هرکدام از آنها طعم و مزه متفاوتی را در قهوه ایجاد می کند. این گوناگونی حاصل تغییر در عواملی از جمله دمای آب، شکل دستگاه و جنس آن، نوع و جنس فیلتر و درجه آسیاب قهوه می باشد که هرکدام در هر دستگاه به شکلی مورد استفاده قرار می گیرد.

هاریو V60

قهوه ساز هاریو V60  بخاطر مخروط 60 درجه اش به‌ این اسم نامیده شده است، و یکی از محبوب ترین دستگاه‌های روش قطره‌ای دم کردن قهوه است.‌ این دستگاه ؛ قهوه‌ای یکپارچه و با مشخصه طعمی‌لذت بخش و تمیز ارائه می‌دهد. با ‌ این دستگاه آزمایش کردن با پارامترهای عصاره گیری، مثل دمای آب، اندازه آسیاب، نسبت قهوه به آب نیز آسان است.

از اندازه آسیاب متوسط تا ریز استفاده کنید و، بعد از ‌ اینکه اجازه دادید شکوفا شود در حلقه‌های متمرکز مستقیما آب را به بستر قهوه اضافه کنید. ممکن است بخواهید روش ریختن پالسی را نیز امتحان کنید، که در آن در هر زمان مقدار کمی‌آب می‌ریزید.

کاتیلا ویو

کاتیلا ویو یک قهوه ساز قطره‌ای ، شبیه به V60 است، اما تفاوت‌های کلیدی دارد. اول از همه، کفی صاف با سه سوراخ در آن دارد. ‌ این بر جریان آب تاثیر می‌گذارد، اجازه می‌دهد قبل از چکیدن در کف جمع شود. که به نوبه خود باعث فنجان قهوه‌ای یکپارچه تر و سخاوتمندانه تر می‌شود.

همانند V60 با آن قهوه دم کنید، از اندازه آسیاب متوسط تا ریز استفاده کنید.

کمکس

کمکس به لحاظ دیداری یک قهوه ساز به همراه جنبه های نمایشی است. در حقیقت ‌ این قهوه ساز حتی در موزه هنر مدرن نیویورک نیز قرار دارد. علاوه بر‌ این بر خلاف دیگر قهوه سازهای قطره‌ای، هر بار تا هشت فنجان قهوه می‌توانید دم کنید.

به عنوان قهوه، بهترین چیز در مورد‌ این قهوه ساز فیلترهایش است. که از حالت معمول ضخیم تر هستند، و مقدار زیادی از روغن قهوه را به خود جذب کرده و نمی‌گذارند وارد فنجان نهایی شوند. با ‌ این حال، به دلیل شکل V مانند و عمیق کمکس اطمینان از یکپارچه بودن در دم کردن دشوارتر است.

و بر خلا بیشتر قهوه سازهای قطره‌ای، کمکس معمولا با اندازه آسیاب متوسط بهتر کار می‌کند.

بچ بریور

بچ بریور قبلا با کیفیت ضعیف قهوه شناخته می‌شد، قهوه سوخته که ساعت‌ها قبل از سرو آماده می‌شد. با این حال، نگرش‌ها در حال تغییر هستند و دسته وسیعی از بچ برویورها توسط انجمن قهوه ویژه (SCA) تایید شده اند. برخی از کافی شاپ‌های قهوه ویژه آنها را به انواع دستی ترجیح می‌دهند.

کلور دریپر

این روش ممکن است مشابه روش قطره‌ای به نظر برسد، اما در واقع ترکیبی از روش فیلتری و غوطه وری است. با دریچه ای در کف، شما پودر قهوه را کاملا در آب مغروق می‌کنید سپس عصاره گیری می‌تواند انجام شود. بعد زمانی که آماده هستید، دریچه را باز می‌کنید و قهوه فیلتر می‌شود و بیرون می‌آید. در مورد اندازه آسیاب، باید از اندازه متوسط  روبه درشت استفاده کنید.

فرنچ پرس

یکی از شناخته شده ترین و ساده ترین ابزارهای دم آوری قهوه است، فرنچ پرس اغلب (گرچه نه همیشه) نتوانسته نظر مصرف کنندگان قهوه تخصصی را جلب کند. با‌  این حال، چند ترفند ساده می‌تواند مشخصه های طعم را بهبود ببخشد.

مهم تر از همه اطمینان حاصل کنید که پس از پِرِس و فشردن اهرم فرنچ پرس ؛ قهوه دم شده را به آرامی  در فنجان تان خالی می‌کنید. عدم انجام‌ این کار باعث می‌شود قهوه دم شده همچنان در معرض تفاله‌های قهوه باشد و عصاره گیری ادامه یابد. و از آنجا که ترکیبات تلخ آخرین چیزهایی هستند که استخراج می‌شود، قهوه نهایی شما فنجان قهوه‌ای دهان-جمع کن خواهد بود.

بطور معمول اندازه آسیاب درشت توصیه می‌شود، اما بعضی از مردم نتایج بهتری را زمانی که با اندازه آسیب و زمان غوطه ور آزمایش می‌کنند گزارش می‌کنند.

اسپرسو ساز خانگی

برای کسانی که واقعا اسپرسوی شان را دوست دارند، چند جایگزین برای اسپرسو ساز خانگی وجود دارد. با‌  این حال،‌ این سرمایه گذاری سنگینی – هم به لحاظ دستگاه اولیه و هم افزونه – است.  یک اسپرسو ساز خوب ، و با کیفیت از قیمت 500 دلار ( چون کالا وارداتی است ) شروع خواهد شد.

بطور جایگزین، می‌توانید اسپرسو سازهای قابل حمل/ دستی را بخرید. ‌ این‌ها امکانات کمتری نسبت به ماشین‌های اسپرسو خانگی دارند و کیفیت‌های مختلفی می‌توانند داشته باشند. با‌ این حال، آنها بطور معمول ارزان تر هستند و در حین سفر یا کمپ نیز می‌توانند استفاده شوند.

البته، دم کردن قهوه اسپرسو کاملا با دم آوری قطره‌ای یا غوطه وری قهوه متفاوت است: شما باید از اندازه آسیاب ریز قهوه و سپس ریختن در سبد پرتافیلتر و فشرده کردن آن استفاده کنید؛ مدت زمان دم کردن کوتاه است ؛ و این روش فرصت عالی برای دستکاری دستور عمل ها (برحسب کیفیت دستگاه‌تان) می باشد.

موکاپات

مشابه فرنچ پرس،‌ این قهوه ساز سنتی نیز شهرت بدی دارد و مشابه فرنچ پرس، ترفندهای ساده می‌توانند نوشیدنی شما را بهتر کنند.

قهوه با اندازه آسیاب نسبتا ریز را در سبد محفظه بگذارید، آب اضافه کنید، و قهوه ساز را روی اجاق بگذارید: همه‌اش به همین سادگی است. با ‌ این حال موکاپات‌های سنتی قهوه‌ای سوخته، خاکستری می‌دهند. برای‌ این که مطمئن شوید ‌ این اتفاق نمی‌افتد , می توانید آب را از قبل گرم کنید. استفاده از آب با دمای اتاق یا آب سرد باعث می‌شود که قهوه مدت زیادی در تماس با سطح داغ فلزی موکاپات باشد.

برای قهوه، موکاپات به عنوان اسپرسو سازهای روی اجاق طراحی و ساخته شده است. با‌  این وجود ،  فشاری به اندازه فشار ماشین اسپرسو ‌ایجاد نمی‌کند و فشار برای اسپرسو ضروری است.

 

از کجا می‌توان بهترین قهوه را سفارش داد؟

شرکت دریم لند گیفت، با ارائه انواع قهوه و ملزومات چای و قهوه در حال فعالیت است. اشخاص می‌توانند برای مناسبت‌های مختلفی مانند: تولد­ها، ولنتاین، روز مادر و پدر، همایش‌ها، نمایشگاه‌ها، سالگردها، رویدادهای کاری و مناسبت‌های متعدد سفارش خود را ثبت نمایند.با ما بهترین­‌ها را با خیالی آسوده و با قیمتی مقرون به صرفه انجام دهید. شما عزیزان برای دیدن ایده‌های بیشتر برای خرید کادو تولد،کادو مردانه،هدیه شخصی سازی شده،کادو خاص و …به فروشگاه ما و یا به پیج اینستاگرام دریم لند گیفت سر بزنید،مطمئنا کادو خاص خود را به راحتی خواهید یافت.ما منتظر شما هستیم.

کادو برای آقایان

کادو برای آقایان و خانم ها یکی از لذت‌بخش‌ترین و به یادمان‌ماندنی‌ترین فعالیت‌ها در زندگی است. هدایا نشان دهنده علاقه،...

مطالعه مقاله