Skip to content

زمان مناسب نوشیدن قهوه

فهرست مطالب

زمان مناسب نوشیدن قهوه

از سوالات رایج افرادی است که به قهوه علاقه زیادی دارند و آن را با اهداف مختلفی مصرف می کنند. ساعت 10 صبح می تواند بهترین زمان مصرف قهوه باشد؛ زیرا در این ساعت کورتیزول بدن در کمترین حد خود است. اگر در زمانی هایی مثلا  بین ۱۲ ظهر تا ۱ بعدازظهر و ۵:۳۰ تا ۶:۳۰ غروب که میزان کورتیزول بالا است قهوه بنوشید بدن نسبت به کافئین موجود در قهوه مقاومت نشان می دهد. در نتیجه مقدار انرژی را که از آن طریق گرفته اید، هدر می رود.

بسیاری از قهوه دوست ها به محض بیرون آمدن از تخت، قهوه روزانه‌شان را می‌نوشند. ولی به دلیل تاثیرات قهوه بر روی بدن، ممکن است زمان‌های ایده‌آل تری برای نوشیدن قهوه وجود داشته باشد. نوشیدن قهوه قبل از ساعات نزدیک به خواب می تواند اثر بدی روی سلامتی فرد داشته باشد؛ بنابراین بهترین زمان مصرف قهوه می تواند چندین ساعت پس از بیدار شدن از خواب باشد.

چه زمانی قهوه بنوشیم؟

صبح‌ها (بین ساعات ۸ و ۹) کورتیزول بدن بیشترین مقدار را دارد. کورتیزول تنها مربوط به هورمون استرس نیست بلکه با میزان هوشیاری بدن نیز مرتبط است. بنابراین اگر در این ساعات از روز که میزان هوشیاری بدن در بالاترین میزان قرار دارد قهوه بنوشیم، مقدار انرژی و هوشیاری اضافه‌ای را که از کافئین دریافت می‌کنیم، هدر داده ایم. پس نوشیدن قهوه در اول صبح تاثیر زیادی روی سطح هوشیاری ندارد.

قبل از ورزش قهوه بنوشیم یا بعد از آن؟

تحقیقات نشان می‌دهند نوشیدن قهوه قبل از ورزش کردن، توانایی لازم برای انجام ورزش‌های طولانی‌تر و سخت‌تر را فراهم می‌کند. ولی نوشیدن قهوه پس از ورزش نیز خالی از لطف نیست! اگر بعد از ورزش قهوه بنوشیم، درد عضلانی ناشی از ورزش کاهش می‌یابد و همچنین مصرف کافئین همراه با یک نوع کربوهیدرات مثل موز، غذای مورد نیاز عضلات را فراهم می‌کند.

با شکم‌خالی قهوه بنوشیم؟

بهتر است قهوه را به صورت ناشتا مصرف نکنید زیرا قهوه خاصیت اسیدی دارد که ترشحات معده را تحریک می‌کند. همچنین مصرف قهوه‌ی ناشتا در طولانی مدت باعث ورم معده، سوزش‌معده‌ یا حتی زخم معده می‌شود.

آخرین زمان‌ نوشیدن قهوه چه ساعتی است؟

گفته شده است که تا حداقل ۶ ساعت قبل از خواب کافئین مصرف نشود. زیرا کافئین تاثیر بسیار زیادی بر کیفیت خواب می‌گذارد و مصرف کافئین در شب باعث اختلال در خواب می‌شود. حتی بعضی افراد عقیده دارند که برای جلوگیری از اختلالات خواب، از ساعت ۲ بعدازظهر به بعد قهوه ننوشیم.

از کجا می‌توان بهترین قهوه را سفارش داد؟

شرکت دریم لند گیفت، با ارائه انواع قهوه و ملزومات چای و قهوه در حال فعالیت است. اشخاص می‌توانند برای مناسبت‌های مختلفی مانند: تولد­ها، ولنتاین، روز مادر و پدر، همایش‌ها، نمایشگاه‌ها، سالگردها، رویدادهای کاری و مناسبت‌های متعدد سفارش خود را ثبت نمایند.با ما بهترین­‌ها را با خیالی آسوده و با قیمتی مقرون به صرفه انجام دهید. شما عزیزان برای دیدن ایده‌های بیشتر برای خرید کادو تولد،کادو مردانه،هدیه شخصی سازی شده،کادو خاص و …به فروشگاه ما و یا به پیج اینستاگرام دریم لند گیفت سر بزنید،مطمئنا کادو خاص خود را به راحتی خواهید یافت.ما منتظر شما هستیم.