Skip to content

طرز تهیه قهوه ترک

موکاپات چیست؟

فهرست مطالب

طرز تهیه قهوه ترک

در این مقاله قصد داریم طرز تهیه قهوه ترک را شرح دهیم.اگر شما هم قصد داریم قهوه ترک را در منزل آماده و نوش جان کنید با ما همراه باشید.

قهوه ترک

قهوه ترک نوعی از سرو قهوه می‌باشد که درجه پودر کردن قهوه و سرو آن متفاوت با قهوه اسپرسو و فرانسه است. در این قهوه از دانه قهوه برشته شده و کاملا پودرشده استفاده می‌شود.

قهوه ترک که در کشور ما خیلی محبوب است گفته می‌شود توسط مردم ترکیه ابداع شده و سپس  وارد فرهنگ ما شده است. قهوه ترک و ارمنی تقریبا به یک روش درست می‌شوند.

طرز تهیه قهوه ترک

برای تهیه ی قهوه ترک از ایبریک – جذوه یا همان قهوه جوش ترک، باید استفاده کنید.

تهیه قهوه ترک آسان است و به مهارت خاصی احتیاج ندارید، به شرط آنکه دو راهکار را بدانید.با ما همراه باشید:

آب: همیشه از آب سرد و فیلتر شده استفاده کنید. برای اندازه گیری میزان آب، از همان فنجان قهوه خوری خودتان استفاده کنید.

وقتی نوبت به آب نسبت قهوه ترک می رسد، قاعده کلی من نصف فنجان آب برای هر فنجان است. یک بار دیگر می گوییم که، اندازه گیری فنجان، فنجان قهوه خوری است که می خواهید قهوه را در آن سرو کنید، نه یک فنجان اندازه گیری استاندارد.

قهوه و شکر: برای هر فنجان قهوه، از یک قاشق غذاخوری قهوه آسیاب شده استفاده کنید. اگر یک فنجان با شکر آماده می کنید، آن را در همان ابتدا اضافه کنید، مخلوط را هم بزنید تا مخلوط شود. با این حال، اگر یک یا چند نفر از میهمانان شکر را ترجیح نمی دهند، ابتدا آن فنجان را آماده کرده و بریزید. بعد از برگرداندن قابلمه قهوه به اجاق گاز، شکر بیشتری اضافه کنید تا مطابق با سلیقه ی مهمانان باشد. پس میزان شکر برای شما متغییر است.

پس شکر و قهوه را در قهوه جوش بریزید و آب سرد به آن اضافه کنید، با قاشق کمی مخلوط کنید و به آرامی مخلوط را روی حرارت متوسط ​​بجوشانید. این کار 3-4 دقیقه طول می کشد، بنابراین کاملاً آن را زیر نظر داشته باشید. با گرم شدن قهوه، کف تیره روی آن ایجاد می شود.

معمول و مهم این است که قهوه ترک را با کف در بالای آن سرو کنید. وقتی مخلوط نزدیک به جوش آمد، با یک قاشق چایخوری مقداری کف را به داخل هر فنجان قهوه منتقل کنید. قهوه جوش را به اجاق گاز برگردانید.

زمانی که قهوه جوش آمد، نیمی از قهوه را در فنجان ها، روی کف بریزید. قهوه جوش را به اجاق گاز برگردانید و قهوه باقیمانده را برای 10-15 ثانیه ادیگر بجوشانید و فنجان ها را تا لبه پر کنید.

نکات تهیه قهوه ترک

پس از برداشتن قهوه جوش از روی حرارت، قهوه را فورا در فنجان نریزید، بگذارید قهوه جوش کمی ساکن بماند، تا پودر قهوه ته نشین شود این کار کمک می کند که در نوشیدنی نهایی تان، لرد قهوه کمتری روی زبان و داخل دهان نقش ببندد.

برای داشتن خامه قهوه یا کرم روی نوشیدنی، پس از گذاشتن قهوه جوش بر روی حرارت، دیگر آن را بهم نزنید. یکی از نشانه های یک فنجان قهوه ترک خوب، فوم روی آن می‌باشد، فراموش نکنید وقتی فوم به وجود می‌آید که از آب سرد استفاده کرده باشید. آب سرد می‌تواند آب لوله کشی یا آب معدنی و یا آب دستگاه تصفیه باشد. البته همانطور که اشاره کردیم منظور از آب سرد این است که قبل از ریختن آب روی پودر قهوه، نباید آب داغ یا آب گرم لوله کشی باشد. راستی اگر می‌خواهید همیشه نوشیدنی قهوه تان یک طعم داشته باشد باید بتوانید آبی که استفاده می‌کنید یکنواخت با سری قبلی باشد، مثلا می‌توانید همیشه از یک برند آب معدنی استفاده کنید.

اگر فوم قهوه را دوست ندارید کمی بیشتر آن را روی گاز نگه دارید در این صورت قهوه‌ای با طعم یک دست و بدون فوم خواهید داشت. البته این نکته را خدمتتان بگویم که مرز بین قهوه ترک جوشیده و سوخته با قهوه ترک خوب و فوم دار کمتر از ده ثانیه است.

کالری قهوه ترک

در خصوص میزان کالری قهوه ترک البته بدون شکر و حجم ۱۲۰ میلی لیتر حدود ۲ کالری است که با افزودن شکر این مقدار تا ۱۸ کالری افزایش خواهد داشت.

میزان کافئین قهوه ترک

با توجه به روش دم آوری قهوه ترک، درگیر بودن قهوه و آب و میزان برشتگی، همچنین ربوستا بودن دانه های تشکیل دهنده قهوه ترک این قهوه بیشترین کافئین را در میان قهوه ها دارد.

نحوه سرو کردن قهوه ترک

  • فوم را با قاشق داخل فنجان بریزید و سپس قهوه را نیز به آرامی در فنجان ریخته و سرو کنید.
  • قهوه تان را با یک لیوان آب سرد سرو کنید و آب را قبل از آن بنوشید تا دهانتان تازه شود که بتوانید بیشتر طعم خوب قهوه ‌تان را بچشید.
  • پس از هر بار دم کردن قهوه به عطر و بو و رنگ آن در فنجان توجه کنید تا احساس خوب قهوه ای که خودتان دم کرده اید به شما منتقل شود همچنین احساس تان در خصوص قهوه نوشی تقویت می‌شود.
  • پس از تهیه کمی صبر کنید تا لرد قهوه تان ته نشین شود و سپس در فنجان بریزید.

از کجا می‌توان بهترین قهوه را سفارش داد؟

شرکت دریم لند گیفت، با ارائه انواع قهوه و ملزومات چای و قهوه در حال فعالیت است. اشخاص می‌توانند برای مناسبت‌های مختلفی مانند: تولد­ها، ولنتاین، روز مادر و پدر، همایش‌ها، نمایشگاه‌ها، سالگردها، رویدادهای کاری و مناسبت‌های متعدد سفارش خود را ثبت نمایند.با ما بهترین­‌ها را با خیالی آسوده و با قیمتی مقرون به صرفه انجام دهید. شما عزیزان برای دیدن ایده‌های بیشتر برای خرید کادو تولد،کادو مردانه،هدیه شخصی سازی شده،کادو خاص و …به فروشگاه ما و یا به پیج اینستاگرام دریم لند گیفت سر بزنید،مطمئنا کادو خاص خود را به راحتی خواهید یافت.ما منتظر شما هستیم.

مشتریان گرامی

برای ثبت سفارشات سازمانی

لطفا از طریق ارتباط با شماره تماس  ۰۹۲۲۱۳۰۵۷۷۴  با ما در ارتباط باشید

سفارشات غیر سازمانی از طریق سایت قابل ثبت می باشد و لازم  به اعلام میباشد که از تاریخ ۲۰ اسفند تا ۱۵ فروردین ارسال محصولات صورت نمیگیرد