Skip to content

قهوه عربیکا و قهوه ربوستا

فهرست مطالب

مزه‌های پایه قهوه

قهوه عربیکا و قهوه ربوستا

قهوه عربیکا و قهوه ربوستا : در این مقاله قصد داریم به تفاوت قهوه عربیکا و ربوستا بپردازیم.اگر قصد خرید آنلاین قهوه را دارید و تفاوت قهوه عربیکا و ربوستا را نمیدانید حتما تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

ویژگی های دانه عربیکا

همه انواع قهوه دارای خصوصیاتی هستند که آن ها را از سایر قهوه ها متمایز می کند؛ قهوه عربیکا نیز مشخصات خاص خود را دارد، در ادامه ویژگی های قهوه عربیکا را شرح می دهیم:

  1. طعم و عطر عالی
  2. ترشی به نسبت بیشتر
  3. کافئین پایین‌تر نسبت به ربوستا، میزان کافئین موجود در این دانه‌ها بین  ۸/. الی ۱٫۴ است.
  4. شاخص ترین بارزه طعمی این دانه اسیدیتی کمتر است و بادی این دانه، متوسط ۱٫۲ درصد می‌باشد. البته مزرعه به مزرعه با هم متفاوت هستند
  5. دانه‌های عربیکا بیضی شکل‌تر است.
  6. قند و چربی بشتری نسبت به دانه های ربوستا دارد.
  7. این دانه‌ها در برابر آفات مقاومت کمتری دارد.
  8. دانه‌ نام برده قیمت گران‌تری دارد
  9. ۷۵ درصد قهوه جهان عربیکا و ۲۵ درصد را ربوستا تشکیل می‌دهد.

ظاهر دانه عربیکا

این دانه ها دارای ظاهری تقریبا صاف و تخت می‌باشند. خط وسط این دانه ها دارای کمی انحنا است که با کمی دقت می‌توان آن را از گونه ربوستا تشخیص داد.

خاستگاه قهوه عربیکا

خاستگاه و مناطق اصلی کشت قهوه عربیکا در گذشته را می‌توان منطقه کوهستانی یمن، اتیوپی (جنوب غربی) و سودان (جنوب شرقی) نام برد.

اگر نیاز به آرامش و خوابی آسوده و لذت بخش دارید، دریم لند گیفت پیشنهاد می‌کند از قهوه عربیکا که کافئین بسیار پایین‌تری دارد، استفاده کنید. لازم به ذکر است که حدود سه چهارم مردم جهان از دانه‌های عربیکا استفاده می‌کنند. البته فراموش نکنید کافئین در مزاج های مختلف حالات مختلفی را در بدن فرد ایجاد می‌کند.

از خصوصیات دیگر قهوه عربیکا میتوان به گستردگی عطر و طعم آن اشاره کرد، طعم های گلی، میوه ای، شکلاتی، آجیلی، مرکباتی و .. را میتوانید از این نوع قهوه بیابید . اشخاصی که با نوشیدن قهوه دچار تپش قلب میشوند یا مشکلات گوارشی دارند، باید در قهوه های عربیکا به دنبال نوشیدنی خود بگردند.

کشور های تولید کننده دانه عربیکا

از مناطق تولید کننده این دانه می‌توان به کشورهایی چون برزیل، کنیا، کلمبیا، اتیوپی، گواتمالا، سوماترا پرو، کاستاریکا، هُندوراس و .. اشاره کرد.

معایب و مزایای قهوه عربیکا

قهوه عربیکا دارای طعم بی نظیر و ترشی کمتر است، این قهوه در مقایسه با دانه های ربوستا کافئین کمتری دارد. قهوه عربیکا به علت داشتن مقادیر زیاد آنتی اکسیدان دارای خاصیت ضد سرطان است.این قهوه خواص ضد میکروبی داشته و از بروز آلزایمر، پارکینسون و بیماری های اختلال حافظه جلوگیری می کند. پتاسیم بالا از دیگر خواص قهوه عربیکا است، به همین دلیل برای تقویت ناخن و استخوان ها بسیار مفید است.

از معایب قهوه عربیکا میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
  • قهوه عربیکا قیمت گرانتری نسبت به بقیه محصولات دارد.
  • در برابر آفات آسیب پذیری بیشتری دارد.
  • قهوه عربیکا در مقایسه با دانه های ربوستا قند و چربی بیشتری دارد.

ویژگی های دانه ربوستا

دانه قهوه ربوستا ویژگی های منحصربفردی دارد و می تواند در برخی موارد تفاوت هایی با  دیگر انواع قهوه داشته باشد؛ این ویژگی ها به شرح زیر هستند:

  1. عطری تلخ و کم
  2. بارزه طعمی شاخص دانه ربوستا تلخی می‌باشد.
  3. برای این گونه متوسط بادی (body) 2درصد می‌باشد.
  4. میزان کافئین در دانه های ربوستا ۱٫۷ تا ۴ درصد است که این درصد کافئین نسبت به دانه عربیکا تقریبا دو برابر می‌باشد..
  5. قیمت کمتر
  6. چربی و قند کمتر
  7. تنه‌های تنومندتر و بطبع در برابر آفات مقاوم ترند

این که می‌گوییم این گونه عطر کمی دارد، به این معنی نیست که عطر آن به شدت ضعیف باشد، منظور این است که در مقایسه با دانه عربیکا، عطر ضعیف تری دارد.

ظاهر دانه ربوستا

دانه قهوه ربوستا از لحاظ شکل ظاهری در مقایسه با انواع قهوه مشخصات خاصی دارد .

  1. خط وسط دانه حدودا صاف است.
  2. این دانه‌ها کمی گرد و دایره ای مانند هستند.
  3. این دانه نسبت به دانه عربیکا کمی کوچکتر است.

این گونه قیمت ارزان تری نسبت به گونه عربیکا دارد، اما ارزانی آن به دلیل کیفیت ضعیف یا بد آن نیست. دانه ربوستا به این دلیل ارزان‌تر است که درختان آن در برابر آفات و آسیب‌ها و … مقاوم ترند و به طور کلی شرایط نگه داری آسان تری نسبت به دانه عربیکا دارند که به همین دلیل قیمت شان پایین تر از دانه عربیکا است.

اگر به انرژی زیاد نیاز دارید، به بیداری ماندن نیازمندید، فعالیت‌های دقت برانگیزی را می‌خواهید انجام دهید،کافئین بالایی می‌خواهید و یا … یک فنجان قهوه ربوستا برای شما توصیه می‌کنیم.
دانه‌های ربوستا دارای فوم غلیظی اند که می‌توانند از این جهت، برای تهیه اسپرسو مناسب باشند. اما در کل عربیکا و ربوستا را طبق نیاز به نوشیدنی و سلیقه افراد ترکیب نیز می‌کنند.

کشور های تولید کننده دانه ربوستا

از کشورهای تولید کننده دانه ربوستا می‌توان به ویتنام، برزیل، اندونزی و هند اشاره کرد.

خواص قهوه ربوستا

  1. قهوه ربوستا به دلیل داشتن مقادیر زیاد کافئین برای بهبود متابولیسم بدن مفید بوده و خاصیت چربی سوزی آن باعث لاغری و کاهش وزن می شود.
  2. مقدار زیاد کافئین در قهوه ربوستا سبب تقویت عملکرد مغز شده و از ابتلا به آلزایمر و پارکینسون جلوگیری می کند.

مزایا و معایب قهوه ربوستا

از مزایای قهوه ربوستا می توان به کشت آسان آن، کم چرب بودن وکافئین بالا ( حدود 2.7 درصد در مقابل 1.5 درصد قهوه عربیکا) اشاره کرد.

داشتن طعم خسته کننده، تلخی بالا و کیفیت پایین  نیز از معایب قهوه ربوستا است به همین دلیل مورد توجه افراد کمتری می باشد.

از کجا می‌توان بهترین قهوه را سفارش داد؟

شرکت دریم لند گیفت، با ارائه انواع قهوه و ملزومات چای و قهوه در حال فعالیت است. اشخاص می‌توانند برای مناسبت‌های مختلفی مانند: تولد­ها، ولنتاین، روز مادر و پدر، همایش‌ها، نمایشگاه‌ها، سالگردها، رویدادهای کاری و مناسبت‌های متعدد سفارش خود را ثبت نمایند.با ما بهترین­‌ها را با خیالی آسوده و با قیمتی مقرون به صرفه انجام دهید. شما عزیزان برای دیدن ایده‌های بیشتر برای خرید کادو تولد،کادو مردانه،هدیه شخصی سازی شده،کادو خاص و …به فروشگاه ما و یا به پیج اینستاگرام دریم لند گیفت سر بزنید،مطمئنا کادو خاص خود را به راحتی خواهید یافت.ما منتظر شما هستیم.