Deprecated: تابع _register_skins از نگارش 3.1.0 منسوخ شده است! به جای آن از Elementor\Widget_Base::register_skins() استفاده نمایید. in /home/dreamlandgift/public_html/wp-includes/functions.php on line 6078
قهوه و بیماری های کبد - قهوه و بیماری های کبد | تاثیر قهوه بر بیماری های کبد Skip to content

قهوه و بیماری های کبد

فهرست مطالب

مزه‌های پایه قهوه

قهوه و بیماری های کبد

رابطه میان مصرف قهوه با بیماری های کبد از جمله کبد چرب و همچنین تاثیر قهوه بر آنزیم های کبدی همیشه محل بحث بوده است. برخی قهوه را دوست کبد و برخی آن را دشمن کبد می دانند. این در حالی است که بر اساس تحقیقات صورت گرفته، مصرف قهوه با کاهش قابل توجه خطر ابتلا به بیماری مزمن کبدی همراه است. از سوی دیگر طبق نتایج این تحقیقات مشخص شده که قهوه خطر مرگ ناشی از بیماری های کبدی را تقریباً به نصف کاهش می دهد.با دریم لند گیفت همراه باشید.

تاثیر مثبت قهوه بر بهبود و پیشگیری بیماری های مزمن کبد

نتایج مطلوب یک تحقیق صورت گرفته در این زمینه در مورد هر دو قهوه کافئین دار و بدون کافئین یا دی کف، همچنین قهوه عصاره گیری شده به روش اسپرسو را نیز شامل میشد. این در حالی است که رابطه مثبت میان قهوه و مشکلات مزمن کبدی در مورد نوشیدنی قهوه فوری چندان قابل توجه نبود.

محققان انگلیسی اطلاعات مربوط به Biobank  انگلیس را که شامل تقریباً نیم میلیون شرکت کننده در مطالعه بود در رابطه با مصرف قهوه را در ابتدای یک دوره مطالعه متوسط 7 الی 10 ساله گزارش کردند. در میان همه شرکت کنندگان، 78٪ نوشیدنی نوعی قهوه را گزارش کردند، در حالی که 22٪ باقی مانده افراد نوشیدنی غیر از قهوه در طول روز می نوشیدند.

طبق این تحقیق که نتایج آن در BMC Public Health منتشر شده است، در آن بازه زمانی 7 الی 10 ساله درهمه افرادی که نوع نوشیدنی قهوه می نوشیدند 21 ٪ خطر بیماری مزمن کبدی و 49٪ خطر مرگ ناشی از بیماری مزمن کبدی کاهش یافته است.

قهوه کافئین دار یا بدون کافئین؟

جدیدترین مطالعه نشان می دهد که اوج کاهش خطر در بین نوشندگان قهوه سنتی کافئین دار یا بدون کافئین، با نوشیدن 3-4 فنجان قهوه در روز است.

دکتر اولیور کندی از دانشگاه ساوتهمپتون در این مورد می گوید: “قهوه به طور گسترده در دسترس است و مزایایی که از نتایج این مطالعه ما می بینیم ممکن است به معنای آن باشد که می تواند یک درمان پیشگیرانه بالقوه برای مشکلات مزمن کبدی باشد.” این امر به ویژه در کشورهایی با درآمد کمتر و دسترسی بدتر به مراقبت های بهداشتی و بیشترین بار بیماری مزمن کبدی بسیار ارزشمند خواهد بود.”

محققان همچنین هشدار می دهند که مصرف قهوه در زمان مصرف برای هر شرکت کننده گزارش شده است و در طول دوره مطالعه مجددا ارزیابی نمی شود، در حالی که نتایج ممکن است برای سایر جمعیت ها به غیر از گروه مطالعه مستقر در انگلستان تعمیم داده نشود.

قهوه با کبد چه می کند؟

برای بررسی تاثیر نوشیدن قهوه بر سلامت کبد تحقیقات فراوانی انجام شده است برخی از این تحقیقات نشان داده اند که نوشیدن قهوه باعث کاهش یک نوع آسیب کبدی به نام فیبروز کبدی می شود که در مراحل پیشرفته به سیروز کبدی معروف است. اثرات مفید قهوه در انواع مختلف بیماری های کبدی مانند هپاتیت C و هپاتیت B، بیماری کبد چرب ناشی از الکل و بیماری کبد چرب غیر الکلی هم مشاهده شده است. البته این به این معنا نیست که قهوه را تنها باید به افرادی دارای بیماری های کبدی توصیه کرد. تحقیقات همچنین نشان داده است که نوشیدن قهوه در بین افراد سالم در مقایسه با بیمارانی که قهوه نمی نوشند، سطح آنزیم های کبد را بهبود می بخشد. به زبان ساده تر، مصرف قهوه می تواند به کاهش سطح التهاب کبد کمک کند. البته زمانی که از قهوه و فواید آن برای کبد صحبت می کنیم، منظورمان هر نوعی از قهوه است. با این حال، ظاهرا قهوه معمولی و بدون هیچگونه افزودنی برای سلامت کبد مفیدتر است.

آیا نوشیدن زیاد قهوه برای کبد مضر است؟

در مورد اینکه تأثیر قهوه بر کبد چگونه است؟ باید بگوییم بر اساس بیشتر مطالعات، اثر قهوه بر کبد و بیماری های کبدی رابطه مستقیمی با میزان مصرف قهوه دارد. بیشتر این مزایا در نوشیدن منظم 3 فنجان قهوه گزارش می شود. با این حال، مصرف زیاد قهوه همچنین می تواند از نظر افزایش ضربان قلب، اضطراب و سوزش معده به سلامتی شما آسیب برساند. بنابراین، برای جلوگیری از این عوارض جانبی، به طور کلی توصیه می شود روزانه حدود ۳ فنجان قهوه مصرف کنید.

به یاد داشته باشید کافئین یک محرک قدرتمند است که می تواند اضطراب شما را برانگیزد و به همین دلیل مقادیر بیش از حد آن می تواند شما را بیدار نگه دارد. بنابراین، افرادی که از اضطراب یا مشکلات خواب رنج می برند باید از نوشیدن بیش از حد قهوه خودداری کنند. همین طور مصرف زیاد قهوه می تواند ریفلاکس اسید یا سوزش معده را بدتر کند.

چند توصیه به افراد مبتلا به بیماری کبد

شاید بد نباشد در انتهای این مقاله دریم لند گیفت چند توصیه به بیماران مبتلا به بیماری های مزمن کبدی، به ویژه بیماران مبتلا به بیماری کبد در مورد تاثیر نوشیدن قهوه بر سلامت کبد چرب داشته باشد. اولین توصیه این است که روزانه حدود ۳ فنجان قهوه بنوشید. همچنین توجه داشته باشید که این تنها قهوه نیست که می تواند باعث بهبود سلامت کبد شما شود. مواردی مانند تغذیه مناسب همراه با رژیم غذایی پر پروتئین و کم چربی، مصرف کمتر قندها و انجام ورزش های هوازی در حدود ۲۰-۳۰ دقیقه در روز می تواند چندین پله سلامت کبد شما را ارتقا دهد. بنابراین سعی کنید تغذیه سالم، ورزش و به طور کلی سبک زندگی سالم را از همین امروز در برنامه های خود قرار دهید.

از کجا می‌توان بهترین قهوه را سفارش داد؟

شرکت دریم لند گیفت، با ارائه انواع قهوه و ملزومات چای و قهوه در حال فعالیت است. اشخاص می‌توانند برای مناسبت‌های مختلفی مانند: تولد­ها، ولنتاین، روز مادر و پدر، همایش‌ها، نمایشگاه‌ها، سالگردها، رویدادهای کاری و مناسبت‌های متعدد سفارش خود را ثبت نمایند.با ما بهترین­‌ها را با خیالی آسوده و با قیمتی مقرون به صرفه انجام دهید. شما عزیزان برای دیدن ایده‌های بیشتر برای خرید کادو تولد،کادو مردانه،هدیه شخصی سازی شده،کادو خاص و …به فروشگاه ما و یا به پیج اینستاگرام دریم لند گیفت سر بزنید،مطمئنا کادو خاص خود را به راحتی خواهید یافت.ما منتظر شما هستیم.

 

 

 

 

 

پیشنهادهایی برای شما

Deprecated: تابع _register_controls از نگارش 3.1.0 منسوخ شده است! به جای آن از Elementor\Controls_Stack::register_controls() استفاده نمایید. in /home/dreamlandgift/public_html/wp-includes/functions.php on line 6078

Deprecated: تابع _register_controls از نگارش 3.1.0 منسوخ شده است! به جای آن از Elementor\Controls_Stack::register_controls() استفاده نمایید. in /home/dreamlandgift/public_html/wp-includes/functions.php on line 6078

کادو برای آقایان

کادو برای آقایان و خانم ها یکی از لذت‌بخش‌ترین و به یادمان‌ماندنی‌ترین فعالیت‌ها در زندگی است. هدایا نشان دهنده علاقه،...

مطالعه مقاله

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/dreamlandgift/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420