Skip to content

چرا برای خودمان هدیه بخریم؟

فهرست مطالب

هدیه برای خانم ها

چرا باید برای خودمان هدیه بخریم؟ وقتی به دیگران هدیه می دهیم، احساس شادی و لذت را تجربه می کنیم. بسیاری از افراد با دادن هدایا حس فوق العاده ای را هم به خود و هم به گیرنده منتقل می کنند.

دریافت هدیه نیز تجربه لذت بخشی است. آخرین باری که هدیه گرفتی یادت هست؟ صرف نظر از اینکه هدیه چه بود، حس خوبی به همراه داشت.

پس چرا باید منتظر باشیم که دیگران به ما هدیه بدهند؟! بر اساس تحقیقات انجام شده، خرید هدیه برای خود، به هر دلیلی، به ویژه برای موفقیت های شغلی و شخصی، سودمند است.

با ما همراه باشید تا ببینید چرا باید برای خودمان هدیه بخریم. وقتی خودمان را اولویت بندی می کنیم طبیعتاً دیگران را نیز در اولویت قرار می دهیم.

چطور می‌توانیم به خودمان هدیه دهیم؟

طبیعیه که خودمون بیشتر از دیگران درک نیازهایمان را داریم. وقتی به خودمون هدیه میدیم، داریم به این نیازها پاسخ میدیم و به خودمون ارزش میدیم، این ارزشگذاری میتونه از راه‌های مختلفی صورت بگیره. مثلاً ممکنه هدیه به خودمون این باشه که در بعد از اتمام مظالعه این مقاله، یک استراحت کوتاه کنیم، یه نفس عمیق بکشیم و از منظره‌ی بیرون از پنجره لذت ببریم. و همچنین قدردانی از فرصت پیش رو و  یادگیری از افراد اطراف هم یک نوع هدیه به خودمونه.

گاهی اوقات عدم انجام هیچ کاری هم یه هدیه است: مثلاً پر خوری نکردن و اهمیت دادن به تناسب اندام ، اعتراض نکردن به همسری که می‌خواهد کمی وقت تنهایی داشته باشه، نگاه نکردن به تلویزیون در ساعات شبانه، و یا رانندگی با سرعت بالا. این هدایا اگر چه ساده به نظر میان، اما می‌تونند تاثیرات بزرگی رو در زندگیمون داشته باشن.

در طول روز، فرصت‌های زیادی برای دادن هدایای ساده ولی موثر به خودمون وجود داره. همیشه از خودمون بپرسیم: الان چه هدیه‌ای به خودم می‌تونم بدم؟ از جمله چیزهایی که می‌تونم به خودم هدیه بدم، کدوم یک رو قلبم می‌خواد؟ و بعد سعی کنیم اونو انجام بدیم.

چرا برای خودمان هدیه بخریم؟

چرا اغلب زن‌ها باید برای خودشان هدیه بخرند؟

زنان علاقه‌ی زیادی به دریافت هدایا دارند. همانطور که اشاره کردیم، نیازی به انتظار ندارد که کسی برایتان هدیه بخرد. شما یک فرد مستقل و قادر به انجام کارهای خودتان هستید، پس این را با اقداماتتان اثبات کنید.

در زیر 7 دلیل برای دادن هدیه به خودمان آورده ایم:

۱. تلاش شما شایسته پاداش است

شما به عنوان یک زن قدرتمند و مستقل، در تمام زمینه‌های زندگیتان تلاش می‌کنید. این تلاش‌ها، شایسته‌ی تقدیر و قدردانی هستند. شایسته است که از این پاداش بهره‌مند شوید. خرید جواهرات مورد علاقه‌تان، به شما احساس توانمندی، استقلال و شایستگی می‌دهد.

۲. انتخاب با خودتان است

غالباً به پس‌انداز می‌پردازید تا برای عزیزانتان هدیه بخرید، اما فراموش نکنید که مهم‌ترین فرد زندگی‌تان، خودتان هستید. هدیه دادن به خود، نشان از ارزش‌گذاری و عشق به خودتان است. گاهی اوقات باید به خودتان اولویت بدهید و آنچه که واقعاً می‌خواهید را برای خودتان بخرید.

۳. پول کمتر اهمیت دارد

زمانی که برای دیگران هدیه می‌خرید، معمولاً سعی می‌کنید در چارچوب بودجه خودتان بمانید. اما وقتی به خودتان هدیه می‌دهید، می‌توانید کمی از سر کیسه‌تان کم کنید و لذت ببرید. این موقعیتی نیست که باید خجالت بکشید. شما ارزشمندید و انتخاب‌های خوبی دارید. پس از کیفیت لذت ببرید و کمی ولخرجی کنید.

چرا برای خودمان هدیه بخریم؟

۵.هدیه دادن واقعاً مایهٔ شادی است

هدیه‌ دادن باعث افزایش شادی و اعتماد به نفس می‌شود. حتی پاداش‌های کوچک مانند دسته‌گل یا پیام تشکر، ارزش کارهای خوب را دوچندان می‌کند و گذر از سرخوردگی‌های روزمره را ساده‌تر می‌سازد.

اگر چنین چیزهای کوچکی مایهٔ دلگرمی‌تان است، تصور کنید انگشتر طلا چه می‌تواند کند!

۶. به‌صرفه‌تر از روان‌درمانی است

طلا و جواهر ارزان نیستند، اما سرمایه‌گذاری اقتصادی و عاطفی به‌شمار می‌روند. تصور کنید در پایان هفته‌ای ناخوشایند که هیچ چیزی حالتان را خوب نمی‌کند، خرید یک جفت گوشوارهٔ ریزه‌میزهٔ مورد علاقه‌تان چقدر می‌تواند شما را دل‌خوش کند.

۷. شما شایستهٔ برترین‌ها هستید

توضیحی وجود ندارد! شما شایسته بهترین‌ها هستید. هر روز باید بدرخشید. نیازی نیست صبر کنید تا دیگران این را به شما نشان دهند.

 

نتیجه گیری

در نتیجه، هدیه دادن به خودمان یک عمل ارزشمند و مفید است که به افزایش شادی، اعتماد به نفس، و ارتقاء روحیه کمک می‌کند. این عمل نه تنها نشان از ارزشگذاری به خودمان دارد، بلکه می‌تواند به ارتقای کیفیت زندگی و افزایش رضایتمندی شخصی نیز کمک کند.

کادو برای آقایان

کادو برای آقایان و خانم ها یکی از لذت‌بخش‌ترین و به یادمان‌ماندنی‌ترین فعالیت‌ها در زندگی است. هدایا نشان دهنده علاقه،...

مطالعه مقاله