Skip to content

کادو خاص شب یلدا ی عروس

فهرست مطالب

شب یلدا

آداب و رسوم شب یلدای عروس

 

شب یلدا در قدیم الایام رسم بوده که خانواده داماد هدایایی را برای عروس تهیه میکردند و داخل طبق (سینی های بزرگ) قرار می دادند و داماد سینی را روی سرگذاشته و وارد خانه عروس می شد و تقدیم می نمود.

امروزه در امتداد همان رسومات است ولی با تغییراتی جزئی همراه شده است. سینی های بزرگ جای خود را به بسته بندی های نفیس و زیبا داده اند و نحوه تقدیم نیز تغییراتی اساسی یافته است. به این مراسم، شب چله ای یا یلدایی نیز گفته میشود.

 

شب یلدادر کهن(شب یلدا تازه عروس و داماد)

در گذشته خانواده داماد هدایا را بر روی سینی بزرگی قرار می دادند که به این سینی طبق می گفتند. سپس داماد طبق را بر روی سرش قرار می داد و راهی منزل خانواده عروس می شد.

اما این روزها در شهرهای بزرگ دیگر چنین رسومی برکنار شده است؛ بااین وجود هنوز هم خانواده ها تلاش می کنند که به برخی از این سنت ها پای بند باشند و با برگزاری مراسمی خوشحالی خودشان را از ورود تازه عروس به خانواده نشان بدهند. هنوز هم برخی از خانواده ها هدایای عروس را بر روی طبق های کوچک تری می چینند که حمل و نقل شان راحت تر باشد.

شب یلدا
شب یلدا

برای خرید یک پکیج یلدایی خوب و لاکچری کلیک کنید.

 

وظیفه خانواده داماد در شب یلدا

شیوه برگزاری مراسم شب یلدای عروس نسبت به گذشته تغییرات زیادی داشته میباشد ولی اصل سنت که همان بردن کادو و هدایای مخصوص شب یلدا به وسیله خانواده داماد میباشد همچنان مثل سابق انجام میشود.

در قدیم خانواده آقا داماد هدایای خود را به همراه آجیل، انار، هندوانه، کدو تنبل، کله قند، نقل و تنقلات دیگر روی سینی یا طبق هایی قرار داده و به زیباترین شکل ممکن تزیین می کردند، بعدا داماد و اعضای خانواده اش طبق ها را روی سر گذاشته و به خانه عروس می بردند.

خرید کادو سازمانی یلدا

هدیه شب یلدا ی عروس را شخصی سازی کنید

با شخصی سازی کردن هدایا و کادو ها می توانید محفلی زیبا تر و پر شور ترر داشته باشید زیرا در دریم لند می توانید هدایای خودرا به صورت ویژه به عروس دهید. در دریم لند با محصولاتی زیبا و متفاوت می توانید برای همه ی اعضای خانواده خود کادو و هدیه های شخصی سازی شده تهیه کنید.

کادو شب یلدا شخصی سازی شده
کادو شب یلدا شخصی سازی شده

سنت هدیه شب یلدا

شب یلدا با تمام طولانی بودنش بالاخره تمام می‌شود و صبح می‌رسد. فرصت ما برای کنار هم بودن نیز همین است! پس چه خوب می‌شود اگر همین لحظات دور هم بودن را غنیمت بشماریم و محبت به عزیزانمان را به فردا موکول نکنیم. شب یلدا با حال و هوای خاطره‌انگیزش بهترین فرصت برای مهرورزی به آدم‌های دوست داشتنی زندگی، و تهیه یک هدیه ساده و به‌دور از تجملات برای آن‌ها است.

کادو برای آقایان

کادو برای آقایان و خانم ها یکی از لذت‌بخش‌ترین و به یادمان‌ماندنی‌ترین فعالیت‌ها در زندگی است. هدایا نشان دهنده علاقه،...

مطالعه مقاله