Skip to content

قهوه و بیماری های کبد

فهرست مطالب

قهوه و بیماری های کبد

رابطه میان مصرف قهوه و بیماری های کبد از جمله کبد چرب و همچنین تاثیر قهوه بر آنزیم های کبدی همیشه محل بحث بوده است.

برخی قهوه را دوست کبد و برخی آن را دشمن کبد می دانند. این در حالی است که بر اساس تحقیقات صورت گرفته، مصرف قهوه با کاهش قابل توجه خطر ابتلا به بیماری مزمن کبدی همراه است.

پک هدیه قهوه چوبی

تاثیر مثبت قهوه بر بهبود و پیشگیری بیماری های مزمن کبد

نتایج یک تحقیق اخیر در مورد تأثیر قهوه، همچنین قهوه بدون کافئین و قهوه عصاره‌گیری شده به روش اسپرسو بر روی سلامت کبد نشان داد که تفاوت معناداری بین این دو نوع قهوه وجود ندارد.

این تحقیق، که در بیوبنک انگلیس انجام شد و به بیش از نیم میلیون شرکت‌کننده شامل می‌شد، نشان داد که مصرف هر نوع قهوه برای مدت 7 تا 10 سال، با کاهش 21٪ خطر بیماری مزمن کبدی و 49٪ خطر مرگ ناشی از آن مرتبط است.

قهوه کافئین دار یا بدون کافئین؟

جدیدترین مطالعه نشان می‌دهد که نوشیدن 3-4 فنجان قهوه در روز، بدون توجه به مقدار کافئین، بهترین اثرات کاهش خطر را برای سلامت کبد دارد.

دکتر اولیور کندی از دانشگاه ساوتهمپتون می‌گوید: قهوه به طور گسترده در دسترس است و این ممکن است نشان دهنده این باشد که می‌تواند به عنوان یک درمان پیشگیرانه برای بیماری‌های مزمن کبدی موثر باشد.

به خصوص در کشورهایی که دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی محدود است.

قهوه و بیماری های کبد
 

قهوه با کبد چه می کند؟

برای بررسی تاثیر نوشیدن قهوه بر سلامت کبد تحقیقات فراوانی انجام شده است برخی از این تحقیقات نشان داده اند که نوشیدن قهوه باعث کاهش یک نوع آسیب کبدی به نام فیبروز کبدی می شود که در مراحل پیشرفته به سیروز کبدی معروف است.

اثرات مفید قهوه در انواع مختلف بیماری های کبدی مانند هپاتیت C و هپاتیت B، بیماری کبد چرب ناشی از الکل و بیماری کبد چرب غیر الکلی هم مشاهده شده است.

البته این به این معنا نیست که قهوه را تنها باید به افرادی دارای بیماری های کبدی توصیه کرد.

تحقیقات همچنین نشان داده است که نوشیدن قهوه در بین افراد سالم در مقایسه با بیمارانی که قهوه نمی نوشند، سطح آنزیم های کبد را بهبود می بخشد.

به زبان ساده تر، مصرف قهوه می تواند به کاهش سطح التهاب کبد کمک کند. البته زمانی که از قهوه و فواید آن برای کبد صحبت می کنیم، منظورمان هر نوعی از قهوه است.

با این حال، ظاهرا قهوه معمولی و بدون هیچگونه افزودنی برای سلامت کبد مفیدتر است.

آیا نوشیدن زیاد قهوه برای کبد مضر است؟

در مورد اینکه تأثیر قهوه بر کبد چگونه است؟ باید بگوییم بر اساس بیشتر مطالعات، اثر قهوه بر کبد و بیماری های کبدی رابطه مستقیمی با میزان مصرف قهوه دارد.

بیشتر این مزایا در نوشیدن منظم 3 فنجان قهوه گزارش می شود.

با این حال، مصرف زیاد قهوه همچنین می تواند از نظر افزایش ضربان قلب، اضطراب و سوزش معده به سلامتی شما آسیب برساند.

بنابراین، برای جلوگیری از این عوارض جانبی، به طور کلی توصیه می شود روزانه حدود ۳ فنجان قهوه مصرف کنید.

بنابراین، افرادی که از اضطراب یا مشکلات خواب رنج می برند باید از نوشیدن بیش از حد قهوه خودداری کنند.

همین طور مصرف زیاد قهوه می تواند ریفلاکس اسید یا سوزش معده را بدتر کند.

چند توصیه به افراد مبتلا به بیماری کبد

قهوه و بیماری های کبد

شاید بد نباشد در انتهای این مقاله دریم لند گیفت چند توصیه به بیماران مبتلا به بیماری های مزمن کبدی، به ویژه بیماران مبتلا به بیماری کبد در مورد تاثیر نوشیدن قهوه بر سلامت کبد چرب داشته باشد.

اولین توصیه این است که روزانه حدود ۳ فنجان قهوه بنوشید. همچنین توجه داشته باشید که این تنها قهوه نیست که می تواند باعث بهبود سلامت کبد شما شود.

مواردی مانند تغذیه مناسب همراه با رژیم غذایی پر پروتئین و کم چربی، مصرف کمتر قندها و انجام ورزش های هوازی در حدود ۲۰-۳۰ دقیقه در روز می تواند چندین پله سلامت کبد شما را ارتقا دهد.

بنابراین سعی کنید تغذیه سالم، ورزش و به طور کلی سبک زندگی سالم را از همین امروز در برنامه های خود قرار دهید.

از کجا می‌توان بهترین قهوه را سفارش داد؟

شرکت Dream Land Gift در حال ارائه انواع محصولات قهوه و چای با کیفیت و متنوع است. برای مشاهده ایده‌های بیشتر برای خرید کادو تولد، کادو مردانه، هدایای شخصی‌سازی شده و کادوهای خاص، به فروشگاه ما و یا پیج اینستاگرام Dream Land Gift سر بزنید. از این راه‌ها می‌توانید با سهولت کادوی مناسب خود را پیدا کنید. منتظر حضور شما هستیم.

کادو برای آقایان

کادو برای آقایان و خانم ها یکی از لذت‌بخش‌ترین و به یادمان‌ماندنی‌ترین فعالیت‌ها در زندگی است. هدایا نشان دهنده علاقه،...

مطالعه مقاله