Skip to content

مزه‌های پایه قهوه

فهرست مطالب

مزه‌های پایه قهوه

مزه‌های پایه قهوه:

برای بسیاری از دوستداران قهوه، نوشیدن آن روزانه یک آیین مهم است.

از انتخاب بهترین قهوه تا لذت بردن از بوی مطبوع و طعم دلپذیر، همه این مراحل جذابیت خاص خود را دارند.

افراد دلایل مختلفی برای نوشیدن قهوه دارند، اما اصلی‌ترین انگیزه آن، لذت بردن از طعم و احساسی که قهوه به آنها می‌بخشد است؛ تلخی، شیرینی و اسیدیته، ترکیبی که از آن استفاده می‌شود، برای ایجاد تجربه‌ی خاص و لذت‌بخش قهوه مهم است.

ترکیب این سه مزه در کنار هم درست مثل یک سمفونی طعم بی‌نظیر و محبوب قهوه را می‌سازند.

تشخیص اینکه هر یک از این سه طعم پایه چه سهمی در ایجاد مزه کلی قهوه دارد، علاوه بر اینکه با تمرین و تکرار شما را به یک قهوه‌آزمای قهار تبدیل می‌کند، باعث می‌شود هر جرعه از این نوشیدنی دلچسب را عمیق‌تر حس کنید.

به این ترتیب با هر بار تمرین و تکرار به پیداکردن قهوه شخصی مطلوب خودتان نزدیک‌تر می‌شود.

مزه‌های پایه قهوه

اولین مزه پایه؛ تلخی دلچسب یک فنجان قهوه

یک فنجان قهوه تلخ؛ اصطلاحی متداول که هم خون عاشقان شعر و ادبیات و روشنفکران را به جوش می‌آورد و هم عاشقان قهوه را مدهوش می‌کند.

وقتی که درباره تلخی به‌عنوان یک مزه پایه در قهوه صحبت می‌کنیم هدف تلخی خفیفی است که پس از میل کردن یک جرعه قهوه در دهان باقی می‌ماند.

کافئین اغلب به‌عنوان عامل ایجادکننده تلخی در قهوه شناخته می‌شود اما به‌ غیر از این کوئنین، اسید کلروژنیک و دیگر آلکلوئید‌ها هم عامل ایجادکننده مزه تلخی در قهوه هستند.

علاوه بر این مزه تلخی تحت تأثیر روش دم‌آوری قهوه نیز هست. بی‌تردید این تجربه برای دوستداران قهوه آشناست که یک نوع قهوه در صورتی که به روش اسپرسو دم شود تلخی بیشتری در مقایسه با زمانی دارد که در فرنچ‌پرس آماده می‌شود.

یا مثلا افزایش مدت زمان تماس آب و قهوه، به تلخ‌تر شدن قهوه می‌انجامد. با این‌حال مزه تلخی تنها به مقداری محدود در قهوه قابل‌قبول است.

افرادی که ذائقه حساس‌تری دارند ممکن است در جستجوی قهوه‌ای باشند که میزان تلخی آن کمتر حس می‌شود.

این افراد ممکن است دانه‌های عربیکا را ترجیح بدهند درحالی‌که دوستداران قهوه تلخ، طعم مطلوب و موردعلاقه خود را در دانه‌های ربوستا بیابند.

اسیدیته

مزه‌های پایه قهوه

اسیدیته مزه‌ای پایه‌ای و دلچسب در قهوه است که  معمولا در کناره‌های زبان درک می‌شود.

همچنین اسیدیته باعث می‌شود قهوه سرزنده‌تر حس شود.

باید توجه داشت که اسیدیته به معنی ترشی که نقصی در طعم قهوه محسوب می‌شود نیست.

قهوه‌ای که اسیدیته مناسب و مطلوب داشته باشد، بسیار موردتوجه علاقه‌مندان قرار می‌گیرد و این مزه پایه قهوه یکی از نشانه‌های کیفیت بالای این دانه دوست‌داشتنی است.

علی‌رغم اهمیت چشمگیر این مزه پایه برای دوستداران قهوه، سوءتفاهم‌های بسیاری درباره اسیدیته دانه‌های قهوه وجود دارد. این تصور بسیار فراگیر است که اسیدیته به معنی اسیدی بودن قهوه است.

این در حالی است که PH انواع مختلف قهوه تقریباً در تمام طیف مزه آن یکسان است.

شیرینی

یک فنجان قهوه با کیفیت می‌تواند بدون نیاز به شکر یا شیرین‌کننده‌های دیگر، شیرینی دلچسب قهوه را به طور طبیعی منتقل کند.

در واقع، شیرینی قهوه نشان‌دهنده کیفیت آن است، به خصوص در دانه‌های عربیکا که با مزه شیرین خود از سایر گونه‌های قهوه متمایز می‌شوند.

مزه‌های پایه قهوه

از کجا می‌توان بهترین قهوه را سفارش داد؟

شرکت دریم لند گیفت، با ارائه انواع قهوه و ملزومات چای و قهوه در حال فعالیت است. اشخاص می‌توانند برای مناسبت‌های مختلفی مانند: تولد­ها، ولنتاین، روز مادر و پدر، همایش‌ها، نمایشگاه‌ها، سالگردها، رویدادهای کاری و مناسبت‌های متعدد سفارش خود را ثبت نمایند.

با ما بهترین­‌ها را با خیالی آسوده و با قیمتی مقرون به صرفه انجام دهید.

برای ایده‌های خرید کادو تولد، کادو مردانه، هدیه شخصی‌سازی شده و کادوهای خاص به فروشگاه و پیج اینستاگرام Dream Land Gift سر بزنید. منتظر شما هستیم!

کادو برای آقایان

کادو برای آقایان و خانم ها یکی از لذت‌بخش‌ترین و به یادمان‌ماندنی‌ترین فعالیت‌ها در زندگی است. هدایا نشان دهنده علاقه،...

مطالعه مقاله