Skip to content

فرنچ پرس چیست؟

فهرست مطالب

فرنچ پرس چیست؟

فرنچ پرس چیست؟

فرنچ پرس یکی از ابزارهای تهیه و دم‌آوری قهوه است برای افرادی که علاقه‌مندند طعم و مزه‌ی قهوه ملایم و خوش عطرباشد و برای تهیه قهوه فرانسه استفاده می‌شود. فرنچ پرس نام‌های مختلفی دارد از جمله: پرس پات ، پلانجرپات و کافی تییر که به زبان فرانسوی می‌باشد.

تاریخچه فرنچ پرس:

آتیلیو کالیمانی  یک طراح بااستعداد ایتالیایی، فرنچ پرس را در سال ۱۹۲۹ ایجاد کرد. که این وسیله بعد از جنگ جهانی دوم در فرانسه خیلی رایج شد و نام این قهوه به قهوه فرانسه معروف شد.

بخش‌های مختلف فرنچ پرس:

بخش‌های مختلف فرنچ پرس
بخش‌های مختلف فرنچ پرس

استند: پایه فرنچ پرس محسوب می‌شود.

مخزن شیشه‌ای یا گاهی فلزی: محل ریختن پودر قهوه و تشکیل قهوه نهایی است.

درب، اهرم و صافی: این سه قسمت به همدیگر وصل‌اند. از اهرم فرنچ پرس،برای جدا کردن پودر قهوه از نوشیدنی استفاده می‌شود. به این صورت که با فشردن اهرم به سمت پایین، پودر قهوه توسط صافی از نوشیدنی قهوه جدا می‌شود و در انتهای ظرف جمع می‌شود.

از ویژگی‌های فرنچ پرس می‌توان به بی نیاز بودن آن از برق و فیلترهای کاغذی یا پارچه‌ای اشاره نمود. هم چنین در پرس پات به دلیل استفاده نکردن از فیلترهای کاغذی، این قهوه، همراه با روغن طبیعی قهوه می‌باشد. کافی تییرها اندازه‌های دو نفره  و شش نفره و بیشتر وجود دارند.
قهوه نهایی این ابزار، قهوه ایست بسیار ملایم، خوش عطر و مزه، غلیط و به دلیل وجود پودر قهوه در قوری، این قهوه کمی کدر است.

نکات مهم برای خرید فرنچ پرس:

دستگیره آن طوری باشد که خیلی داغ نشود، اگر شیشه پرس پاتی که انتخاب کرده‌اید،شیشه ای است بهتر است پیرکس باشد تا در صورت استفاده و شستشو نشکند. وقتی اهرم فرنچ پرس را بالا پایین میکنید تا قهوه شما فیلتر شود فیلتر دستگاه، کامل محفظه فرنچ پرس را بپوشاند که خوب قهوه شما را صاف کرده و به پایین هدایت کند. جنس صافی و استیل آن هم به گونه‌ای باشد که دچار زنگ‌زدگی نشود.

شستشو فرنچ پرس:

این دستگاه را با مایع ظرفشویی نشورید، آب گرم برای تمیز کردن آن کافی است.

نحوه استفاده از فرنچ پرس:

ابتدا پودر قهوه را داخل آن بریزید. آب را تا دمای ۹۳ درجه برسانید. بعد از حدود ۴ تا ۵ دقیقه که قهوه دم کشید ،سپس اهرم را به سمت پایین فشار دهید. حال می‌توانید قهوه را در فنجان بریزید و میل نمایید.

فرنچ پرس شخصی سازی شده:

فرنچ پرس چیست؟
فرنچ پرس چیست؟

ما در دریم لند گیفت انواع فرنچ پرس با رنگ‌های متنوع و هک با نام انتخابی شما داریم،که یکی از بهترین کادوها برای سورپرایز ولنتاین و یک کادو خاص محسوب می‌شود که با مراجعه به قسمت فروشگاه ما و یا پیج اسنتاگرام دریم لند گیفت می‌توانید آنها را ببینید و به صورت آنلاین سفارش دهید،همچنین اگر می‌خواهید یک هدیه لاکچری به عشقتان بدهید،ما در پکیج پرمیوم قهوه فرانسه و یا پکیج اکو قهوه فرانسه،فرنچ پرس را در کنار قهوه و دیگر آیتم‌های آن انتخاب نمایید.

ما در این مقاله از دریم لند گیفت درباره فرنچ پرس چیست؟ با ما صحبت کردیم،امیدواریم برای شما مفید و کافی بوده باشد.

پیشنهادهایی برای شما